RO HU EN DE FR

Tururi tematice în Cluj-Napoca pentru studenţii străini – Etapa I aprilie - mai 2015

Număr voturi
139

O scurtă descriere a inițiativei RO

Propunem şase tururi tematice în Cluj-Napoca, adresate studenţilor străini din oraş, de la liniile de studiu engleză şi franceză din universităţile clujene, care vor avea acces neîngrădit la acestea. Prin intermediul tururilor participanţii vor putea descoperi câteva din atracţiile unui oraş cosmopolit, multicultural, în continuă dezvoltare. Colaborăm cu Institutul Cultural Francez, partener al iniţiativei şi cu organizaţiile studenţilor străini din Cluj, cu care am luat deja legătura. Cele 6 tururi tematice: Tur multiconfesional – Familiarizează participanţii cu specificul multiplelor confesiuni ce convieţuiesc în armonie aici, prin intermediul celor mai reprezentative edificii. Tur al cinematografelor – Prezintă poveştile cinematografelor locale şi modul în care acestea se adaptează revoluţiei digitale. Tur al localurilor „cu personalitate” – Facilitează contactul tinerilor cu câteva dintre cafenelele şi barurile care şi-au construit o identitate convingătoare. Turul „cea mai...” / Turul curiozităţilor – Surprinde tinerii cu un mix inedit de elemente etalon. Ex: cea mai abruptă stradă, cea mai futuristă clădire, cea mai controversată statuie, etc. Turul străzilor cu nume de scriitori francezi – Parcurge cele mai reprezentative străzi, cu nume de autori francezi, cu accent pe contextul urban în care sunt situate. În parteneriat cu Institutul Cultural Francez Cluj Turul cultural “live” - Introduce studenţii străini în universul cultural-artistic local, prin participarea la evenimente live: spectacole, concerte, performance-uri. Resurse umane: Persoane implicate direct: membrii grupului de iniţiativă, alte patru persoane de contact din cadrul organizaţiilor studenţilor străini. Persoane implicate indirect: Aproximativ 180 de studenţi, 20-30-tur, reprezentanţii locurilor de cult, care vor îndeplini rolul de ghid, traducători franceză/engleză, reprezentanţi ai cinematografelor, ai localurilor, ghid din partea Institutului Francez – pt turul străzilor. Materiale: Microbuz, pentru obiectivele aflate la distanţă unele de altele, transport în comun, bilete de acces la spectacolele din turul "live". Materiale de promovare - afişe, flyere, secţiune site, pagina facebook (detalii la Capitolul Promovare) Tururile vor fi organizate în două etape, în aprilie-mai 2015, respectiv octombrie-noiembrie 2015, pe perioada verii majoritatea studenţilor străini fiind plecaţi din oraş. Fiecare dintre etape face obiectul unei iniţiative separate. Iniţiativa de faţă vizează primul ciclu de şase tururi tematice, programat în intervalul aprilie-mai 2015, câte un tur pe săptămână, totalizând şase săptămâni. Activităţile vor avea loc la multiple amplasamente, în funcţie de specificul fiecărui tur: biserici, cinematografe, străzi, localuri. Accesul este liber şi neîngrădit la toate tururile, dacă există o cerere mare numărul estimat de participanţi, 20-30, putând fi suplimentat. La turul live, având în vedere că la evenimentele respective există deja o audienţă, estimăm că putem participa cu maxim 30 de persoane. Biletele necesare, în regim de reducere de grup, sunt cuprinse în bugetul iniţiativei, astfel că nu limitează în niciun fel accesul doritorilor.