RO HU EN DE FR

Street Folklore

Număr voturi
226

O scurtă descriere a inițiativei RO

Street Folklore este un proiect al echipei Ghibstock și are ca scop realizarea unei campanii de conștientizare și promovare a valorilor tradiționale și a obiceiurilor transilvănene destinată tinerilor din mediul urban. Acestă campanie reprezintă un prim pas în crearea unui proiect care îmbină tradițiile și obiceiurile vechi transilvănene cu viața cotidiană și preocupările actuale ale clujenilor. Campania noastră include o serie de evenimente pentru tineri desfășurate în localuri și în zona centrală a Clujului, workshop-uri, precum și evenimente în școli. Evenimentele sunt pentru noi, toți tinerii care știm că tradițiile sunt importante, dar nu vedem sensul lor în societatea modernă și posibilitatea de adaptare a acestora la viața noastră urbană. Vrem să desfășurăm evenimente în patru locații diferite: în Flying Circus, local din centrul Clujului, vom desfășura o seară hip-hop – folklore care include mixuri de muzică din cele două genuri, rap contest, concurs de fotbal de masă cu premii (23/24 aprilie); al doilea eveniment constă în pictarea scărilor de la Cetățuie cu motive tradiționale de către un grup de cel puțin 80 de persoane, voluntari și cetățeni în trecere ( 27 iulie - 2 august). „Conservă tradițiile” este cel de-al treilea eveniment în cadrul căruia voluntarii îmbrăcați cu elemente tradiționale se vor deplasa pe skate, bike, role în centrul pietonal și vor împărți trecătorilor stickere și produse tradiționale BIO, etichetate cu povestea bunicii care a preparat acel produs(25-31 mai). Ultimul eveniment din această serie este un flash-mob în Parcul Central și combină dansurile folcorice cu street-dance (5 mai). O a doua componentă a campaniei este reprezentată de trei workshop-uri în locații publice ( Cizmărie, Casa Tiff și Q Cafe ) în cadrul cărora participanții vor avea ocazia să învețe despre semnificația diverselor motive tradiționale și să-și personalizeze diferite articole ( tricouri, hanorace, huse de telefon și tabletă, genți, ghiozdane, căciuli etc ) cu aceste simboluri (5-15 mai primul workshop, 15 iulie-10 august) . De asemenea, campania include și evenimente desfășurate 15 școli/licee clujene, proiecții, stickere, flyere, ateliere, flashmob etc (1-30 aprilie). În paralel cu campania de promovare a tradițiilor în mediul urban, se va desfășura un alt proiect care vine în sprijinul tinerilor din mediul rural - festivalul caritabil GhibStock ediția a-6-a desfășurat în incinta Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”. Fondurile strânse în cadrul acestuia vor fi folosite pentru implementarea unei serii de cursuri de antreprenoriat și meșteșuguri pentru persoane din mediul rural și înființarea unui shop online ca platformă pentru distribuirea produselor acestora. Persoanele implicate direct în proiect sunt : 5 membrii echipă de proiect, 40 de membrii ai clubului IMPACȚIIII din Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” persoanele implicate indirect sunt: 5 voluntari Beard Brothers, 15 voluntari CJE, 20 voluntari cluburi IMPACT din alte școli. Listă necesare workshop-uri: tricouri, hanorace, genți pânză, ghiozdane. Huse telefon, brățări lemn/piele, eșarfe, vopsele textile, acrilice, pensule, markere. Listă necesare evenimente centru oraș și școli: stickere, afișe, banner, produse BIO, pensule ulei, vopsele ulei pentru piatră, coșuri de nuiele, role, bike, skate.